Leta i den här bloggen

tisdag 8 juni 2010

Kisses for tells..


Satt och bläddrade genom några sidor på internet, och kom då in på lite info om skolor i USA.


Pga den ekonomiska krisen som ännu härjar, så för dom in förkortning av skolveckan från 5 till 4 dagar.

I och med det får eleverna en extra ledig dag. Det har förminskat stressen på ungdomarna, och fler och fler hinner göra klart sina läxor. Därav förbättrade resultat på eleverna.


Och det kan man ju verkligen tycka att Sveriges elevklimat skulle behöva också, mindre stress och ökat självkontroll på skolarbeten.

Detta tycker jag verkligen skolledningen och partier skulle börja fundera lite extra på.

För att se om där blir någon förändring. Jag skulle rösta för!


Vad tycker ni andra?

2 kommentarer:

  1. Börja med söndagsskola igen så det blir lite vett i ungarna.

    SvaraRadera
  2. Du e för söt du gumman! Men jag tror verkligen på 4 dagars skola..jag hade nog klarat min skolgång bättre om de inte var så mången dagar att koncentrera sig på!:P

    SvaraRadera